Informatie vooropleiding

De Leidse Ballet & Theaterschool biedt een uniek programma aan voor leerlingen die van dans of theater hun beroep willen maken. Met een gevarieerd lesprogramma dat aangepast is aan leeftijd en niveau, proberen we de leerlingen zo goed mogelijk op te leiden. We bereiden ze daarmee onder andere voor op audities voor dans- en/of theatervakopleidingen op mbo/hbo-niveau.

De vooropleiding omvat meerdere leeftijdsgroepen vanaf 6/7 jaar tot de leeftijd waarop mensen de audities voor mbo/hbo-opleidingen kunnen doen.
Afhankelijk van de leeftijd trainen de leerlingen zowel doordeweeks als op zaterdag.
Startend met 4/5 uur per week voor 6-9 jarigen tot  zo’n 13 uur per week voor de oudste/hoogste groepen.

De vooropleidingen 1 t/m 5 zijn ingedeeld naar leeftijd:
VO 1 = 6/7 t/m 9 jaar
VO 2 = 9 t/m 11 jaar
VO 3 = 10 t/m 13 jaar
VO 4 = 13 jaar en ouder
VO 5 = 14 jaar en ouder

Het lessenpakket bestaat uit ballet, moderne dans, jazz/musicaldans, conditie- en stretchtraining, hiphop, commercial dance, repertoire, drama, zang en verschillende modules als tapdance, acrobatiek, improvisatie/compositie, afrikaans, breakdance, voedingsleer, fysiologie, anatomie, salsa, yoga, pilates, enzovoort.

De leerlingen van de vooropleiding trainen meerdere dagen per week, ook op zaterdag.
VO 1, 2 en 3 op woensdag en zaterdag.
VO4 en 5 op vrijdag en zaterdag.

Voor deelname aan de vooropleiding dien je eerst auditie te doen. Je kunt je aanmelden via ….

De leerlingen presenteren zich op verschillende gelegenheden en sluiten het seizoen af met een eindvoorstelling in de Leidse Schouwburg.
De leerlingen worden twee keer per jaar geëvalueerd d.m.v. een rapport.

Voor specifieke vragen kunt u terecht bij Carol Schrijnemaekers, artistiek en zakelijk leider of Loes Overdijk, coördinator vooropleiding.

Voor meer informatie of een afspraak: vooropleiding@lbts.nl.