Yuri

Hallo, ik ben Yuri.

Ik begon met breakdance toen ik 11 was.

Allereerst was ik vooral gefocust op powermoves maar na een paar jaar werd, vooral door het zien en doen van battles, mijn interesse steeds meer gewekt voor andere dansvormen als Hiphop, House, Popping Locking en Krumping.

Op 16 jarige leeftijd ontdekte ik ook Modern, Jazz, Experimental, Floorwork en Salsa.

Het lesgeven begon destijds al met het voordoen en maken van stukjes voor demoteams.
Op 18 jarige leeftijd ben ik begonnen aan Fontys Hogeschool van de Kunsten (modern/danstheater uitvoerend).
Na mijn opleiding op Fontys ben ik gaan touren als danser (o.a. in China).

Na die periode ben ik steeds meegaan lesgeven.

Het leukste aan lesgeven vind ik om leerlingen te inspireren en te motiveren op dezelfde manier als mijn leraren dat bij mij hebben gedaan.
Mijn favoriete leerlingen zijn dansers die ook zelf op zoek gaan naar de voor hen juiste training want dat is uiteindelijk hetgeen wat iemand echt beter maakt.