Loes Overdijk

Hallo, ik ben Loes. Als kind wist ik al dat ik lerares wilde worden. Toen ik 7 jaar oud was, ben ik begonnen met jazz/musical lessen en 3 jaar later met tapdansen. Op mijn 13de kwam ik terecht bij de Leidse Balletschool, waar mijn passie voor het dansvak nog groter werd.

Na mijn middelbare schoolopleiding ben ik begonnen met de PABO, maar omdat het dansvak mij bleef trekken, besloot ik na het behalen van mijn propedeuse te auditeren voor de opleiding DTD (docent theaterdans) aan de Theaterschool in Amsterdam. Ik studeerde af in 2008 en geef vanaf het begin van mijn opleiding aan de theaterschool, les bij de Leidse Ballet & Theaterschool.
Naast lesgeven bij de Leidse Ballet & Theaterschool heb ik ook mijn eigen dansschool in Wassenaar.

Ik geef les in onder andere jazz, tap, modern, musical, streetdance, impro/compo, peuterdans, ADV en heb ook meerdere zumba diploma’s gehaald (basic 1, basic 2, zumba kids en zumba gold).

Op de Leidse Ballet & Theaterschool geef ik verschillende stijlen aan de vooropleiding. Tevens ben ik mede-coördinator van de  vooropleiding.