Asuka Watanabe

Asuka Watanabe komt uit Japan en woont in Nederland.

Ze studeerde aan de Joffrey Ballet School en Steps on Broadway in de VS, en studeerde vervolgens af aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag, Nederland. Ze danste voor verschillende projecten en werkt momenteel als dansdocent aan onder andere de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten en dansgezelschap De Stilte in Nederland. Verder werkt ze ook als een holistische masseur, na haar afstuderen aan de Holos Academie in Utrecht, Nederland in 2018.

Ze helpt je om je eigen doel te bereiken; voor je eigen gezondheid, vrede, creativiteit, lichaamsbeheersing, muzikaliteit en om je vaardigheden snel te ontwikkelen. En het belangrijkste om te genieten van jezelf zijn.

Wat is de Asuka Method?
“Ik danste en woonde zelf in verschillende landen sinds ik jong was. Ik heb verschillende dansstijlen gedanst en mensen ontmoet met verschillende achtergronden. Tijdens het leren van andere dansstijlen van inspirerende collega’s, ontdekte ik de sleutel om mezelf te leren kennen en mezelf te trainen om elke stijl snel te beheersen. Ik gebruik en verbind de elementen van andere stijlen, zoals techniek en muzikaliteit, en creëerde mijn eigen methodiek die focust op bewustzijn en creativiteit.

Omdat het bewustzijn van dansers de fundamentele menselijke lichaamsbewegingen verhoogt en bewegingen tussen verschillende dansstijlen met elkaar verbindt, helpt het dansers die hun expertise in hun dansstijl willen verbeteren, evenals dansers die het dansgenre willen verbreden dat ze willen dansen.”