Leidse Ballet & Theaterschool
De Leidse Ballet & Theaterschool staat sinds 1984 onder artistieke en zakelijke leiding van Carol Schrijnemaekers en is gevestigd in het centrum van Leiden.

Recreatielessen
De Leidse Ballet & Theaterschool biedt, onder leiding van gediplomeerde docenten, een groot assortiment van kwaliteitslessen aan. Alle lessen zijn ingedeeld naar leeftijd en niveau. Leerlingen kunnen terecht voor een groot aantal danslessen (vanaf 2 jaar), maar ook lessen als yoga, pilates, ballet barre fitness, song & dance, musical en zanglessen. Regelmatig wordt er gewerkt aan een grote dansvoorstelling voor de gehele school.

Vooropleiding
Naast recreatieve lessen biedt de Leidse Ballet & Theaterschool een professionele vooropleiding aan voor leerlingen die van dans en/of theater hun beroep willen maken. Middels een intensief programma worden leerlingen voorbereid op audities voor verschillende dans- en theatervakopleidingen.

Voorzieningen
De Leidse Ballet & Theaterschool heeft uitstekende voorzieningen waaronder vier moderne dansstudio’s, een zang/theorielokaal, ruime kleedkamers met kluisjes en douches en een gezellige bar ‘De Greenroom’. Daarnaast bestaat er de mogelijkheid tot fysiotherapie.

Kom Langs!
De Leidse Ballet & Theaterschool staat bekend als een dynamische en gezellige school waar op een leuke, persoonlijke manier hard wordt gewerkt. We nodigen u van harte uit om langs te komen om een kijkje te nemen of een proefles te volgen.