Tessa

Tessa heeft vanaf jonge leeftijd verschillende erkende dansopleidingen doorlopen waaronder de Dansvakopleiding aan het Koninklijk Conservatorium en Rambert School of Ballet and Contemporary Dance in Londen. In 2014 studeerde zij af aan Codarts Rotterdam. Als professioneel danser werkte ze bij Scapino Ballet Rotterdam en dansgezelschap De Stilte. Hier danste ze choreografiën van o.a. Ed Wubbe, Fang-Yu Shen, Jack Timmermans, Bruno Caverna, Jack Gallagher en Lidia Wos. Als freelance danser werkt ze binnen danscollectief DansBlok waar ze naar eerlijkheid in beweging en speelse details zoekt in het maken van eigen werk.
Ze geeft les bij Dansschool Door Laverman en verzorgd professionele danstraining bij DansBlok Dance Training. Daarnaast is Tessa sinds 2019 gecertificeerd Gyrokinesis® instructeur en geeft les op diverse locaties.

Ballet: Deze les is geworteld in het gebruik van ademhaling en doorstroming. Het volgt de klassieke opbouw met een barre om duidelijkheid in het lijf op te zetten en te groeien naar een groter bewegingsbereik. Hierop voortbouwend focussen we ons met oefeningen in het midden op het verplaatsen door en vullen van de ruimte. De sleutel elementen van ademhaling en zuiverheid in het lichaam worden ondesteund door principes uit de Gyrokinesis® methode.

Contemporary: Deze les gaat om het creëeren van zo veel mogelijk ruimte binnenin en buiten het lichaam. We vallen, rollen, draaien en glijden. Met een duidelijke interne en externe focus maken we ruimtelijk inzicht en soepele, ronde beweging  tot een eenheid.