Roos van der Werff

Hallo, mijn naam is Roos. Op mijn 14e ben ik begonnen met toneelspelen en mocht ik meespelen in een voorstelling in de Melkweg in Amsterdam. De magie en spanning van het spelen op toneel zorgden voor een nieuwe passie. In 2001 ben ik afgestudeerd aan de Hogeschool voor de Kunsten te Utrecht: acteursopleiding. Een flink aantal geweldige jaren volgden, bij zowel jeugdtheatergezelschappen, als volwassentheater en festivals als Oerol, Lowlands en de Parade.
In 2008 ben ik begonnen met lesgeven aan kinderen en volwassenen onder andere bij Het Hofplein en BplusC. Als freelancer heb ik verschillende workshops ontwikkeld voor kinderen bij het speciaal onderwijs en de BSO’s.

Steeds opnieuw zoek ik naar nieuwe invalshoeken in het lesgeven, op zoek naar de verbeeldingskracht bij zowel kinderen, jongeren en volwassenen om die vervolgens om te zetten naar een voorstelling of presentatie. Het plezier te krijgen en lef te ontwikkelen op de spelvloer, de durf groter dan jezelf te spelen.