Mats van der Mark

Hoi, mijn naam is Mats. In 2012 studeerde ik af aan de Dansacademie Lucia Marthas Amsterdam, als zowel uitvoerend danser als dansdocent. Ik speelde in verschillende musicals zoals Legally Blonde en De Producers, en ik heb gedanst bij nationale en internationale artiesten als Diana Ross, Lionel Richie, Alain Clark, Trijntje Oosterhuis, Candy Dulfer. In binnen- en buitenland heb ik gedanst bij dansgezelschappen als TNSP (Jana Hicks & Marijke Eliasberg), Isabelle Beernaert, Project Sally. In 2012 heb ik meegedaan aan SYTYCD waar ik bij de laatste 22 eindigde. In 2013 heb ik een scholarship toegekend gekregen waardoor ik 7 maanden kon trainen aan Peridance Capezio Center in NYC.
Momenteel dans ik ook bij Samadhi Dance Company, waarmee ik optredens heb in binnen- en buitenland.

In mijn lessen vind ik het belangrijk dat er een fijne vertrouwde sfeer heerst, waardoor iedere danser zich 100% kan geven. Ik werk met grote bewegingen waarbij flow, techniek en vrijheid van bewegen centraal staat. Ik vind het belangrijk dat de dansers zich helemaal vergeven en tot het uiterste gaan!

Sinds een paar jaar heb ik samen met een vriendin een eigen dansschool in Amsterdam; “Danslab Noord”.

Op de Leidse Ballet & Theaterschool geef ik moderne danslessen, maar ook commercial/pop/show aan de vooropleiding.