Julia van der Marck

Hoi allemaal,

Mijn naam is Julia! Ik kwam als 7-jarig meisje naar de Leidse Ballet & Theaterschool en heb tot mijn 19e met veel plezier hier de vooropleiding gevolgd. Rond mijn 14e kwam ik erachter dat ik de zanglessen steeds leuker begon te vinden, en al gauw begon ik overal en altijd te zingen. Ik ontwikkelde een grote liefde voor pop- en soulmuziek en ben toen na het behalen van mijn HAVO-diploma aangenomen op het Conservatorium Haarlem, waaraan ik in de zomer van 2020 ben afgestudeerd.

Naast zangeres ben ik ook songwriter. Ik ben op dit moment bezig met het schrijven en opnemen van mijn eerste EP als artiest, maar ik schrijf ook voor verschillende producers, waaronder drum’n bass artiest MADUK. Hiervan zijn twee songs uitgebracht en te beluisteren op Spotify.

Daarnaast heb ik backing vocals gezongen bij Ivan Perotti, Shirma Rouse, TRAUDES & Chris Alain en heb ik studiowerk gedaan bij het label van Martin Garrix. Verder sta ik in het weekend op de planken met de coverband Step the Gap en met mijn eigen project.

In 2016 ben ik begonnen met lesgeven en doe dit met heel veel plezier. Ik vind het heel belangrijk dat mensen zich op hun gemak voelen tijdens het zingen en hier voluit van durven te genieten. In mijn lessen besteed ik graag aandacht aan het overbrengen van emotie tijdens het zingen en het beleven van een lied.