Carol Schrijnemaekers

Hallo, mijn naam is Carol. Mijn opleiding heb ik gevolgd aan de Rotterdamse Dansacademie (Ballet & Jazz). Na mijn opleiding heb ik verschillende stages gedaan in onder meer Parijs en New York. Als danseres heb ik meegewerkt aan diverse tv- en theaterproducties in binnen- en buitenland.

In 1984 heb ik de Leidse Ballet & Theaterschool, toen nog de Leidse Balletschool, geopend. In 1993 is de school uitgebreid met de Shape Studio (dans/conditietrainingen) en in 2000 ben ik gestart met het dansproductiebedrijf The Showcompany, met daaraan verbonden Stage Line, een kostuumverhuurbedrijf.

In 2004 vond ik een nieuwe uitdaging om naast de recreatieafdeling te starten met een buitenschoolse vooropleiding. Het vakkenpakket werd uitgebreid en de school omgedoopt tot Leidse Ballet & Theaterschool.

Samen met mijn docententeam hoop ik, als artistiek en zakelijk leider van de Leidse Ballet & Theaterschool, dagelijks een groot aantal leerlingen voor dans, theater en zang te enthousiasmeren!