De toekomst van de LBTS

Beste lezer,

Met zo’n 25 tal docenten en andere medewerkers, waarvan sommigen zelf als leerling zijn begonnen bij de Leidse Balletschool, laten we de school nog steeds groeien en bloeien.
Wekelijks weten zo’n 800 leerlingen, sommigen vele malen per week, de thans Leidse Ballet & Theaterschool te vinden. Daar zijn wij allemaal heel trots op!

Onlosmakelijk verbonden met het hebben van een eigen zaak zijn natuurlijk de vele uren werk per week. Iets, wat ik de afgelopen 40 jaar altijd met veel toewijding, liefde en passie heb gedaan.
Echter, samen met mijn eigenschappen perfectionisme én ‘het graag over alles controle hebben’ leidt dit, zeker nu de school zo groot is, wel tot vaak ‘alleen maar werken’.
Het is voor mij moeilijk om de touwtjes uit handen te geven.
Toch zorgden deze eerder genoemde eigenschappen de afgelopen tijd ook wel voor het besef dat àls ik de controle wil houden ik, gezien mijn leeftijd, niet te lang moest wachten om naar opvolging te gaan kijken.

Daarom heb ik na veel wikken en wegen toch besloten het stokje over te dragen.
40 jaar is best een mooie periode en ik ben nu nog in de mogelijkheid om alles zelf netjes te regelen.

De school is altijd mijn grote liefde geweest en stond voor mij bijna altijd op nummer 1.
Zeer binnenkort wil ik mezelf eens op die 1e plek gaan zetten en tijd maken om van andere mooie dingen te gaan genieten.

Twee van mijn huidige docenten, die al ervaring hebben met het runnen van hun school in Amsterdam, hebben afgelopen jaar hun interesse getoond om de LBTS over te nemen.
Zij kennen de LBTS en het gehele team al en hebben veel zin de honneurs te gaan waarnemen.
Ik deel jullie hierbij dan ook mede dat Elianne Beukers en Mats van de Mark per 1 augustus 2024 de LBTS gaan runnen. Zij worden vanaf dan de nieuwe eigenaren.
Ik heb hier alle vertrouwen in en wens hen heel veel succes!

Ik wil alle (voormalige) leerlingen, docenten, medewerkers en anderen hartelijk bedanken voor alle vertrouwen van de afgelopen jaren.
Ik neem jullie, met alle herinneringen, mee in mijn hart 🤍

Liefs, Carol